torsdag 1 november 2007

Waiting to exhale

Ibland har det sina nackdelar att ha sin mor som sin chef. Till exempel när hon ringer på helgen för att prata jobb när jag egentligen hade tänkt göra något helt annat. Eller när jag kommer hem under semestern och hon föreslår att vi ska ta en dag på kontoret.

Ibland har det definitivt sina fördelar att ha sin mor som sin chef. Till exempel får jag ibland uppmaningen att gå hem och sluta jobba. Och i dag har jag en Andrumsdag. Min chef hade sin i går. Det innebär att jag får en dag, utan att behöva ta ut semester, där jag kan göra lite vad jag vill. Jag ska alldeles strax göra mig i ordning och gå ut och köpa färg till rutan jag ska måla ovanför sängen. Jag ska städa. Och så ska jag förbereda middagen till J och C som gör ett litet stopp hos oss på väg till New York. Det ska bli så skönt. Jag är till och med laddad för att måla, jag som avskyr att måla. Fler Andrumsdagar åt folket!

Inga kommentarer: