tisdag 6 november 2007

Köphunger

The Church of Stop Shopping göre sig icke besvär. Just nu kliar det i fingrarna av köplust. I detta nu har jag två andra Internet-fönster öppna. Det är AdLibris där jag har nosat upp ett par böcker av Adele Parks, en av mina chick-lit favoriter. Sedan är det CDON där jag hittat en massa trevliga filmer i kampanjen 2 för 99 kr, plus några skivor som är både billiga och intressanta. Till exempel Amy Winehouse's debutplatta. Sammanlagt blir det ganska precis en tusenlapp. Jag har verkligen inte råd så varför är jag så sugen? Det kan väl inte vara på grund av att det är mörkt, trist och kallt ute, mina tår har inte tinat upp på flera dagar och jag känner hur min vinterfetma sakta men säkert kommer krypande? Nej, det kan jag ändå inte tro. Det måste vara att jag känner på mig att jag oväntat ska få pengar från någon och att jag därför kan börja spendera dem redan nu. Ja, så måste det vara!

Inga kommentarer: