onsdag 28 november 2007

kill your tv

i går slängde e ur sig frågan om vilken tv-serie man blivit mest berörd av - alla kategorier. mycket svårt och vi kastade ur oss både komedier och dramor. vi kom också på de här serierna man såg som liten, nord & syd, V, alf, falcon crest, bevvan och allt som man satt och glodde på. vi undrade samtidigt om de verkligen var så bra eller om det bara var att man tittade på det för att man inte hade något val? i miniserieväg är det definitivt stolthet och fördom som är min favorit. den kan jag se hur många gånger som helst! i serieväg är det svårare. men när e slängde ur sig kalla fötter föll mycket på plats för mig. den hade allt, kärlek, drama, tårar och skratt. så just i dag röstar jag på den. i morgon skulle det kunna se annorlunda ut för jag är inte sämre än att jag kan ändra mig.

Bilden är lånad från televisionheaven.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag grinade i en vecka efter serien var slut. Inte för att den var slut, utan för hur det slutade. Behövde bara tänka på det så kom tårarna. Det är ju tyvärr sånt man får stå ut med när man är blödig :-)

30-nånting sa...

jag vet, det diskuterade vi också i går. var det tvunget att sluta som det slutade?? jag har nog aldrig gråtit så mycket till en tv-serie eller film...

Anonym sa...

Ha ha det påminner mig om "Sökarna". När jag var yngre och gick i högstadiet var den filmen på allas läppar. Alla pratade om den och Liam Norberg var ju sååå snygg. Jag såg den för ett tag sen och satt och skämdes hela filmen. Så jävla dåliga skådisar! Haha!!!..

30-nånting sa...

den filmen lyckades jag aldrig ta mig igenom men jag minns liams storhet...

Strawberry milkshake sa...

kalla fötter i love... så himla bra. kollar du på brothers and sisters? den är inne på andra säsongen i usa nu och jag lipar efter vartenda avsnitt.

30-nånting sa...

åh är det så bra? jag har haft mina aningar om det - jag måste börja titta på det där. jag är helt hundra på att jag skulle gilla brothers and sisters!