tisdag 27 november 2007

Kniiiiip

huga vad trist jag känner mig på bloggen just nu. har inga idéer. i alla fall inga som jag orkar skriva om med en gipsad högerarm. det enda som händer är att jag studerar gipset för att se om det börjar bli lite läbbigt ännu och att jag funderar på hur äckligt det ska hinna bli innan jag får ta bort det. och så undrar jag såklart varför de envisas med att linda gipset med vit gasbinda. skulle det vara helt galet med svart i stället? eller en snyggt grafitgrå? nej, nej vitt ska det tydligen vara! barn får åtminstone välja mellan blått eller rosa!

ja sedan är det ju det här med övningarna. enligt uppgifter från sjukgymnasten ska jag knyta högernäven och sedan spreta med alla fingrarna 50-100 ggr i timmen! tjena! 3-5 ggr per dag ska jag också låta tummen möta var och en av de andra fingrarna och sträcka upp båda armarna i luften. om jag bloggar mer sällan nuförtiden beror det på att jag är fullt upptagen med att knyta högerhanden och spreta med fingrarna, knyta högerhanden och spreta med fingrarna, kn......

5 kommentarer:

Emm sa...

Stackare.......
Men det lönar sig i längden tror jag. Så typ kniiiiiiiip med fingrarna :-)

30-nånting sa...

emm, jag kniiiper i detta nu!

Anonym sa...

När jag var 8 bröt jag benet och var gipsad upp till låret. Trots det var jag med på gympan och trots att man inte svettas illaluktande när man är liten så stank mitt gips! :-/ Jag var gipsad i drygt 6 veckor så förhoppningsvis blir det inte lika illa för dig!

30-nånting sa...

det där har jag också hört och bävar för! jag vill ju kunna dansa på söndagar, men man kan ju tänka sig hur gosigt det kan bli därunder... usch, jag ryser bara jag tänker på det

Esther sa...

klart det är okej att du länkar till min (inte så aktiva...) blogg!