fredag 23 november 2007

The story of my life

okej, nu blir det bara små bokstäver. eftersom jag inte kan ta mig för så mycket annat tänkte jag att jag kunde roa mig med att ranka mina värsta klumpedunsfasoner. så här ser det ut hittills i mitt liv:

1. det måste ändå vara gårdagens fall. eller så kanske det är så att det senaste alltid känns värst. men jag har nog aldrig känt mig så ograciös, eller jo, det har jag nog faktiskt (se punkt 3)

2. en svimningsattack på en skivaffär. jag har gett blod och på väg till jobbet stannar jag till för att lyssna på en skiva i en liten skivaffär. medan jag har hörlurarna på mig känner jag hur det börjar flimra för ögonen och jag blir alldeles svettig. eftersom jag aldrig svimmat förut känns symtomen inte alls igen. rät vad det är så ligger jag i världens skönaste säng och lång, långt borta hör jag en avlägsen röst som säger: "hon sa att hon tyckte det var varmt". jag tittar upp och inser att jag ligger på golvet i butiken och har tre karlar som står över mig och betraktar mig med oroliga blickar. "hur gick det?" frågar en av dem. "bra" svarar jag. men egentligen gjorde det inte det för jag tror att jag fick någon sorts hjärnskakning. jag köpte skivan i alla fall. dawson's creek soundtrack...

3. dödshoppet i dansen i våras. om jag iddes skulle jag länka till mitt gamla inlägg. men jag nöjer mig med detta: dans, piruett i luften, brak ner i golvet, ajaj i foten.

4. jag har lyckats med konsten att gå rakt in i en lyktstolpe. det var när jag var sju och hälsade på min morbror i stockholm. han och hans fru gick och tittade på något som hände vid vattnet och jag försökte förstå vad de såg och pratade om och så TJONG! rätt in i en lyktstolpe med väster sida av ansiktet.

5. en sen nyårsnatt eller tidig nyårsdagsmorgon fick jag, e och några av våra vänner för oss att vi skulle basta. jag ordnade glatt ihop lite grogg i en pet-flaska och stegade mot bastun. några av killarna hade redan duschat och gått in i bastun så det var lite blött på golvet. rätt vad det är halkar jag i en liten vattenpöl, faller pladask baklänges, tappar handduken och slår i bakhuvudet och höger armbåge. där ligger jag, spritt språngande naken, inför hela gänget som ska in i bastun. armbågen känner jag av än i dag.

6. trampett i skolan. finns det något värre. vi hade en idiot till gympalärare som tyckte att vi skulle hoppa över de blå rektangulära mattorna. det var väl ok så länge som de låg med långsidan neråt men rätt vad det var ställde han upp mattan på högkant. det gick ett sus av förvåning genom klassen. menade han allvar? det verkade så. de första som hoppade över var såklart trampett-experterna i klassen som seglade över madrassen, lätt som en plätt. sedan var det min tur. jag tog sats, sprang allt vad jag orkade, hoppade upp på trampetten och hade en himla fart där jag flög som en projektil precis rakt mot den blå madrassen. ur den här synvinkeln verkade den vara mer en mur än en halvmjuk madrass. dessutom är de där jäkla madrasserna styvare än de ser ut att vara så nacken min stukades till ordentligt. behöver jag tillägga att ingen fler behövde göra hoppet efter min kraschlandning.

7. inte nog med att jag har promenerat in i en lyktstolpe, jag har lyckats cykla in i en sådan jäkel också. jag skjutsade min vän m-l på cykel, vi gick väl i mellanstadiet, och hade vridit på huvudet för att prata med henne. plötsligt tog det bara stopp på cykeln och vi ramlade åt sidan. bäst av allt var kommentaren från en av småkillarna på kvarteret. "och utan cykelhjälm!!!"

8. på jeepsafari på aruba hade vi varit och badat i en sådan där naturlig pool. det var klippigt och halt och på väg tillbaka till jeepen håller jag på att tappa balansen. jag vräker mig fram mot kvinnan framför, som på något sätt lyckas bibehålla balansen, och slår samidigt i höger ringtå in i en sten. resten av resan såg tån ut som en rödlila prinskorv.

9. när jag åkte snowboard i ammarnäs sa jag, på riktigt, att nu tar vi sista åket. ett par meter ner i backen ramlar jag bakåt, tar emot med höger hand och en benflisa i handleden bryts loss. samma kväll fick jag magsjuka. det kan vara ett av de sämsta påsklov jag haft.

10. slutligen ett tips från mig till dig. om du hoppar från en tio-meters trampolin sära inte på benen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

jösses! det var inte lite grejer du råkat ut för. :-) jag som tycker jag har otur och ramlar en del.. men det var nog värre när jag var liten. jag fick en inflammation i fingret av att bowla för några veckor sen, och det har fortfarande inte gått över och kattrackarn har rivit mig på magen så det ser ut som att jag har ett operationsärr. lite mindre grejer jämfört med att stuka armar och ben!

Emm sa...

Jeesus.
Hoppas handen mår bättre idag....
Och att helgen blir bra :-)

Anonym sa...

Nämen åååh! :( Så hemskt! Jag lider med dig ang. handen!!! men du, känn dig trygg, det finns en riktig klumpeduns som läser din blogg, nämligen moi. :)
ps. trampett suger fett!

30-nånting sa...

haha, som ni ser gick det sådär med handen. men nu kan ni i alla fall känna er stärkta av att hur ograciösa och klumpiga ni än känner er så finns det alltid en som är värre...

Anonym sa...

Hej Hanna!
Jag tycker egentligen synd om dig men jag älskar den sortens humor som ditt liv verkar vara fyllt av=) Det är nästan så jag måste säga "synd om dig-kul för mig" efter att ha läst din story. Om du visste hur jag längtat efter att få se nån krocka med en lyktstople! Jag trodde bara det hände på film.
Du har helt klart förgyllt min kväll och en massa mörka kvällar framöver!! Vid punkt 4 i din lifestory så skrattade jag så att tårarna rann och efter det så skrattade jag efter varje bokstav.
Sköt om dig och köp sockiplast!
Kram

30-nånting sa...

ha ha, vad härligt emma. jag skrattade ganska gott själv när jag sammanställde listan!
Kram