torsdag 8 november 2007

Modig dans

Jag dansade i går. Oj, vad kul det var och som jag har saknat det. Jag har inte dansat på tre veckor så jag var kvittrande glad när jag kom hem. Normalt sett är jag alltid den största tjejen på dansen, på alla sätt och vis, bland alla supersmala tonårstjejer. Men i går var det en riktigt överviktig kvinna som var med och dansade. Jag beundrar verkligen hennes mod. För jag tycker att det är mod som krävs när man ska ställa sig bland småtjejer, som väger ungefär en tredjedel av vad man själv väger, och göra piruetter och hopp över golvet. Jag tycker att hon var grym och jag blev verkligen inspirerad av henne. Hittar man en motionsform som man gillar gäller det att våga utföra den, oavsett om man sticker ut ur mängden. Och jag älskar att dansa!

Inga kommentarer: