fredag 16 november 2007

Gamla värdelösa jag

Jag har fastnat i ett Moment 22 just nu. Jag har haft för lite att göra på jobbet, vilket har lett till att jag inte får någonting gjort. Det här, i sin tur, leder till att jag känner mig rätt så värdelös, eftersom jag inte ens får det jag hade tänkt göra gjort. Allt det här sammantaget gör att jag inte ens orkar tänka på att söka nytt jobb. För vem skulle vilja anställa en person som inte får någonting uträttat? I dag vill jag bara dra täcket över huvudet, bli nedpackad i en resväska och vakna upp på en strand långt, långt borta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vet precis hur det känns.. och jag har knappt ett jobb... jag är inne i moment 22 ändå. med ofrivillig ledighet som drar ner mig i göra ingenting träsket.
har inte ens svarat på din utmaning... :-/

30-nånting sa...

esther, det är ju faktiskt ännu värre när man inte har ett jobb. Så jag förstår dig precis. Konstigt hur man kan bli helt lealös av att inte göra någonting...