torsdag 1 november 2007

Självgoda grönsaker

I går när jag var och handlade kände jag mig ytterst nöjd med mig själv. Varför? Jo, för att i princip allt jag handlade såg sådär nyttigt och fräscht ut. Det var färsk broccoli, blomkål, en massa andra grönsaker och så kyckling. Jag lastade upp varorna och kunde knappt hålla mig från att skrocka belåtet medan jag gjorde det. Trots att vikten är på väg upp igen, byxskavsåret på magen av mina jobbrallor har börjat göra sig påmint och jag drömmer våta drömmar om Chocolate Fudge Brownie så kändes det inte så i går. Nej, i går var jag en sådan där hälsosam typ som jag stör mig på i vanliga fall. På väg ut ur butiken började jag fundera på om någon annan tänker som jag gör. Det är väl för tusan inga som går runt och dömer ut folk utifrån vad de lastar upp på bandet i kassan? Jag gör det då inte. Vem som helst kan väl ha en bakisdag (eller vanlig dag för den delen) och lasta upp chips, smågodis och glass på bandet. Men varför kände jag mig då så nöjd med mig själv i går kväll?

2 kommentarer:

åsa sa...

Jag gör! Eller, jag dömer inte ut någon pga vad de köper, men jag funderar mycket runt andras inköp. Undrar hur de ska få ihop varorna till en middag, undrar hur deras familjeliv ser ut eftersom de köper 10 pkt mikromat osv... Och jag känner mig också nöjd när jag för en gångs skull fyller vagnen med grönsaker... :-) (Jag är tyvärr väldigt dålig på det där med att äta grönsaker...)

30-nånting sa...

Ja så kanske det är faktiskt, åsa! Jag är också helt värdelös på att köpa och äta grönsaker så det var kanske därför jag kände mig extra nöjd med mig själv...