fredag 30 november 2007

love is like an energy

det är helt sjukt längesedan jag var ute. alltså ute ute, med målet att dansa in morgonkvisten. jag saknar det inte så värst mycket. det jag däremot kan sakna är den här känslan av att allt är på topp som vid sällsynta tillfällen kan uppstå vid en utgång. de gånger när jag omges av ett energifält som är oemotståndligt och som omgivningen hjälplöst sugs in i.

en av mina bästa utgångar någonsin är när jag och bästa J gick ut. hon bodde redan i hufvudstaden och jag var nere på en anställningsintervju. på kvällen gick vi ut och jag ville aldrig att kvällen skulle ta slut. vi drack och vi dansade och brydde oss egentligen inte så mycket om vår omgivning, vi hade tillräckligt kul bara vi två. men gosse, vad omgivningen brydde sig om oss. vi blev bjudna på drinkar till höger och vänster, okända killar stoppade mig mitt i steget för att på något vis fånga mig men jag och J - vi bara dansade. vi existerade i vår egen bubbla av uppsluppenhet och kärlek. jag minns att vi ramlade ut på gatan strax efter fem på morgonen och fåglarna kvittrade och morgonen ljusnade. än i dag kan jag uppfyllas av den där känslan jag hade i kroppen på morgonkvisten. men känslan jag känner i dag är bara ett blekt substitut i jämförelse. att försöka beskriva den i ord blir också det futtigt men total lycka i nuet kan nog komma ganska nära.

2 kommentarer:

Emm sa...

Hahah
det är åldern :-)
Jag vet precis vad du menar.
Vid 00.00 börjar man tänka "på refrängen" och på att "det är en dag imorgon också..."

hahahah

Anonym sa...

したい愈ガス.チー、チー、あなたを大丈夫 [url=http://www.christianlouboutin1989.com/]クリスチャン 靴[/url] あなたと離婚!?日!どうして突然こんなこ 日に間もなく上演「女装笑いショーが、猛练 [url=http://www.christianlouboutin1989.com/]クリスチャンルブタン アウトレット[/url] で風の穀!自分が愛した風の穀や大切な娘と 想天外な宣言を出す.ワンワン、お前はLu [url=http://www.christianlouboutin1989.com/%E3%83%AB%E3%83%96%E3%82%BF%E3%83%B3-%E3%82%B5%E3%83%B3%E3%83%80%E3%83%AB-c-4.html]ルブタン サンダル[/url] まで進展しましたか?私に悪気は、単純に関