lördag 10 november 2007

Kvinna eller katastrof

Ju äldre jag blir desto värre PMS får jag. Tidigare har jag inte fattat vad folk har snackat om. Vadå humörsvängningar? Jag förstod inte grejen. Nu är jag helt på det klara med vad mina medsystrar har menat. Och det är E också. Jag blir lika oberäknelig som en tonåring i sina värsta stunder. Från 0 till 100 på en sekund. Hjärtat börjar hamra i bröstet och jag blir skitförbannad, för småsaker självklart. I nästa sekund kan jag skratta och sedan börjar det om. Tur att det ska kureras i dag. Egentligen är det en 30-års present till S, men det känns som en present till oss allihopa. Alldeles strax ska nämligen jag och mina kära vänner bege oss till Centralbadet för myspys. Sedan ska vi göra oss i ordning och gå ut och käka. Vad som händer sedan får tiden utvisa. Men jag räknar med att jag är pank och rejält onykter när kvällen är över!

Inga kommentarer: