torsdag 8 november 2007

Mmm...

Jag är besatt av recept. Inte vilka recept som helst utan här snackar vi efterrätter. Helst med choklad i någon kulör. Det är de enda recepten som jag bemödar mig att riva ut ur tidningar eller skriva ut från datorn. I dag har jag suktat mig själv till galenskapens kant. Hör på det här: Chokladbrownie, Kladdkaka med kryddig tryffeltopping, Kladdkaka med smulig chokladkolatopping, Kladdkaka med mint, Choklad- och apelsincheesecake, Hallon- och chilikladdkaka, Sega brownies utan mjöl, Kanelpekanblondies, Browniesmuffins, Blondies med vit choklad och hallon och Mjöklchokladtryffeltårta. 11 recept som redan ger mig rysningar av välbehag längs ryggraden. Dessa ska genast få åka in i min receptpärm, en pärm som för övrigt redan dignar av dylika recept. Har jag nämnt att min vinterfetma håller på att komma tillbaka?

Bilden, och alla recept, hittade jag på Aftonbladet.

3 kommentarer:

Emm sa...

Hahahahahaha
Precis samma recept skrev jag ut idag. Vi verkar ha samma intressen :-)

Anna sa...

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!

Den där kladdkakan m mit har även här spanats in ordentligt. Kanske blir en till helgen. Den där mjölkchokladtryffeltårtan lät inte heller dum *dreggel* :)

30-nånting sa...

Haha, emm det var ju jättekul!! Och anna, jag vet - jag är mycket sugen på att testa den. Fast vi har också pratat om att baka bullar i helgen. Kanske både och!?

Emm, vi kanske ska strunta i våra nya liv och ge järnet på vinterfetma istället!