söndag 18 november 2007

Bagare Bengtsson

Precis nu stod det klart för mig varför jag nästan aldrig bakar. Bröden blev lätt brända och alldeles för stora för jag glömde att strö mjöl över dem innan jag skjutsade in dem i ugnen. Men hoppet lever kvar om att de är ätbara i alla fall.

Bullarna blev det pannkaka av för jag, min idiot, lät plåten med de jäsande flätorna stå ovanpå spisen. Det blev självklart alldeles för varmt och det blev någon sorts smält bullsmet/smörfest av alltihop. Så det blev skjuts ner i sophinken med dem. Trist, för det luktade jäkligt gott här hemma. Ja ja, jag lär få ett nytt ryck någon gång under nästa år. Då får jag ta nya tag.

2 kommentarer:

Emm sa...

Du är duktig!!
Skam den som ger sig!!
Jag har också bakat i helgen :-)

30-nånting sa...

Tack emm! Och bröden gick faktiskt alldeles utmärkt att äta så jag är efter omständigheterna nöjd.