söndag 18 november 2007

Julfanfar

Jag är noga med att vänta med allt vad julpyssel och julmys heter till den första advent. Men jag kan inte undgå att känna julkänslorna komma smygande när jag hör vår granne öva på sin trumpet. Det är inte vackert, ibland träffar han inte alla toner, men det är något med "Nu tändas tusen juleljus"och "Jingle bells" som sätter ett leende på mina läppar. Inte länge kvar nu.

Själv har jag blivit värsta husfrun i dag. Jag bakar både bröd och bullar. Eller bullar och bullar. Som vanligt när jag får för mig något går det lite för snabbt så bullformar hade vi visst inte hemma. Det får bli något sorts fläta i stället. Jag är faktiskt lite orolig för mig själv för jag vet inte riktigt vad som flugit i mig. Men generellt brukar det vara så att jag mår ganska gott när jag får för mig att baka, det händer kanske två gånger per år, så då är det väl så i dag också. Skönt.

Inga kommentarer: