fredag 30 november 2007

stilla natt

alldeles nyss när jag var på väg till mitt ICA för att hämta ut ett paket, med en massa feelgood-filmer och två skivor jag är spänd på, var det nästan så att jag hejdade mig själv ett slag. jag kände mig så otroligt tillfreds med tillvaron. det är fredag. kursen har varit bra. jag hade bra musik i hörlurarna, och livet leker bara. inte svårare (eller enklare) än så. mycket skönt.

mitt i den här tillfredställelsen dyker också "the power of love" med frankie goes to hollywood upp. det är ju den ultimata kärlekslåten. plötsligt är jag tillbaka på det lokala ungdomsdiscot i stan, där vi hängde på fredagarna. plötsligt trånar jag efter Jon igen, som då var den snyggaste kille jag någonsin sett. drömmen var ju om man kunde ha så tur att Jon möjligtvis kunde tänka sig dansa med en och att vi tillsammans skulle virvla runt i en dans med dubbelsteg till den här smäktande balladen. dubbelsteg, det var höjden av coolhet det och oj vad jag övade hemma. om nu Jon mot förmodan skulle bjuda upp så var det bäst att vara förberedd. sedan övade jag lite kyssteknik på handen också, för man vet ju aldrig vad som kan hända när Jon bjuder upp...


*Jon bjöd aldrig upp. Dubbelsteg är jag dock fortfarande grym på, men kysstekniken vågar jag inte uttala mig om

Inga kommentarer: