tisdag 6 november 2007

Din lök

Efter lite forskning på området "äta lök i drömmar" kommer jag egentligen inte fram till ett skvatt! Tydligen betyder det att man har högtflygande planer om man ser eller köper en lök. Om man däremot skalar eller skär en lök betyder det att tårar kommer att spillas innan dagens slut. Ätande med andra betyder att man har behov av gemenskap och om man äter god mat behöver man kärlek och omtanke. Men jag satt på en bänk, med två frågvisa ungar framför mig, och åt en brunaktig gul lök! Varför finns aldrig mina drömmar i drömlexikon? Jag vill minnas att det var samma sak när jag drömde om de där myskoxarna som sög sig fast på mina händer och om den där dvärgen som stod i grottan och spottade spik...



Hans lök var ju åtminstone fräsch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilka konstiga drömmar du har!?.. Men det händer ju mycket i dem i allafall! ;)

30-nånting sa...

Ja, händelsefattiga kan man inte anklaga dem för att vara i alla fall... Helt sant!