onsdag 8 oktober 2008

Bloggbaby

Helt plötsligt blev det här en gravidblogg i full blom. Förlåt. Men i dag är det faktiskt bara Pyret-relaterade saker som händer.

Vi har precis varit hos barnmorskan. Vår ordinarie barnmorska var sen, som vanligt, så i stället fick vi träffa en annan kvinna. Och vilken skillnad det kan vara på barnmorskor! Det var verkligen kul att få jämföra lite. Den nya barnmorskan var helt underbar, E kände sig mer bekväm med henne och hon ställde frågor och förklarade allt på ett jättebra sätt. Om vi bor kvar här i området när en eventuell tvåa är på gång ska vi definitivt fråga efter henne. Men med Pyret så hänger vi kvar med den lite barska kvinna vi har nu, hon har i alla fall alltid tagit mig på allvar när jag oroat mig över något och det räcker för mig.

Senare i dag ska vi gå och bekräfta att vi haft intimt umgänge någon gång i mars så att staten tror på att E är pappan.

Vi avslutar vår Pyret-dag med att hämta barnvagnen. Den blev klar mååånga veckor före det de sa i butiken och nu svettas jag över var vi ska förvara den tills Pyret behagar titta fram. Okej att vårt hem kommer att bli en veritabel barnaffär när Pyret väl fötts, men innan dess vill jag gärna leva i illusionen om att vår lägenhet kommer att hålla sig relativt välstädad och obelamrad...

Inga kommentarer: