torsdag 30 oktober 2008

Crash boom bang

Ledsenheten har gett med sig en aning. Men jag känner mig fortfarande lite darrig. Ibland dyker den på mig som ett slag i magen, utan någon förvarning. Och då kan jag inte stå emot, utan måste bara låta det skölja över mig. Kapitulera. Acceptera och bara vara.

Men mitt i all ledsenhet är jag också glad över att jag har en sambo som kommer hem med mat och en extra bonus, choklad i form av Geisha Orange Dream. Som stryker lite extra i mitt hår och tittar på mig med öm blick. Fast jag får inte tänka på hur glad jag är över det just nu, för då kommer tårarna igen...

3 kommentarer:

Tre stycken sa...

Det har inte häntnågot med pyret, va? Det är väl bara hormoner? Nu är jag orolig...!

30-nånting sa...

tre stycken - Pyret buffar på som h*n ska i magen. Jag kan bara få sådana här svängar ibland, även utan att vara gravid. Trist, men så är det och det har jag lärt mig den hårda vägen. Knepet är att inte försöka stå emot för då tar det bara längre tid innan det går över.

Det känns mycket bättre idag.
Tack för omtanken!

Tre stycken sa...

Va skönt! Nu kan jag pusta ut också.

Men faktiskt, en rejäl måltid hjälper alltid upp humöret!