tisdag 28 oktober 2008

Conception

Vi hade en rolig diskussion i helgen om när vi blev till. Midsommarbarn har väl alla hört talas om och vi är en hel del sådana i min bekantskapskrets. Jag och Holländskan blev gjorda i anslutning till midsommar och Lantlollan är född nästan på pricken nio månader efter midsommarafton. Så började vi fundera på när E och Tulpanen blev till och det visade sig vara i anslutning till en av föräldrarnas födelsedag.

E testade denna teori på sitt jobb i går och förutom två undantag som bekräftar regeln har i princip alla blivit till vid midsommar eller i anslutning till en födelsedag.

Så, hur är det för er? Midsommar eller födelsedag? Eller var era föräldrar sådana där nykära typer kanske som kunde ligga på en vanlig onsdag?

11 kommentarer:

Emm sa...

coolt......hmm.....jag fyller den 24:e januari.....det ger.....24 april (eftersom jag enbart kan räkna 9 månader och inte har koll på antal dagar osv......) Det är inte mina flärldrars födelsedag...
Men du som vet antal dagar kanske kan hjälpa mig räkna lite?

Anonym sa...

Ha, du har rätt! Pappa "got lucky" på sin födelsedag. :p Jag som gått omkring och trott att det var det tråkiga oktobervädret som hjälpt till med aktiviteten... ;)
Ser iallafall ut som om ni haft det underbart i tulpanlandet, man får verkligen lust att åka dit! :)

Tre stycken sa...

Usch, jag vill inte ens tänka tanken på när mina föräldrar har legat med varandra! Iuuuhh!
(Är född i slutet av april, men tänker icke räkna baklänges!)

;-)

30-nånting sa...

emm, då var nog dina föräldrar nykära då. Räkna ca nio månader, är det inte i närheten av någons födelsedag så var det nog en vanlig onsdag ändå haha.

anonym, haha du ser. Det stämmer banne mig på fler än det inte stämmer på. Och vi hade en riktigt härlig helg i Amsterdam. Har du inte varit där tycker jag att du ska åka dit.

30-nånting sa...

Haha, tre stycken. Så länge man bara tänker på det med humor och utan att gå in på vad som egentligen hände den där kvällen så är det faktiskt ganska ok.

Anonym sa...

Både jag och min bror är födda i mars, så i anslutning till midsommar gånger två, för mina föräldrar! :-)

30-nånting sa...

Haha esthrro, det är precis likadant för mig och Lillebror OCH min far för den delen.

Det artar sig...

mikebike sa...

Hahaha... usch så tragiskt är det nog ofta. så vill jag inte ha det. bli ett par som har sex en gång i månaden eller ännu värre. fy fan.

30-nånting sa...

Haha, nej det är verkligen inte drömmen. Men tyvärr händer det nog ganska lätt när vardagen bara rusar förbi...

Josefine sa...

jaha. jag är ju tillverkad kring min pappas födelsedag. kul spaning!

30-nånting sa...

miss muffin, du ser. Vi verkar vara rätt förutsägbara ändå vi människor...