torsdag 16 oktober 2008

Min hylla

Amanda hade hängt på en utmaning som jag tyckte var rolig så jag hakar på här också. Här ser ni ett utdrag av min (för E:s bidrag till den är ganska knapert) bokhylla. Det ni ser är delar av de två "pockethyllorna". Där ryms det pocketar i tre rader och jag är överlycklig. Som ni ser börjar det bli dags för en rensning och gällande pockets gör jag så att jag skickar dem vidare, om jag gillar dem alltså. Jag har lite svårare att göra så med böcker som har hård pärm men jag övar på det.

Jo Nesbös Rödhake är den senaste boken jag har läst och jag tyckte att den var jättebra. Jag tycker mig också känna att Camilla Läckberg mycket väl kan ha inspirerats till två av hennes böcker från denna bok, men förmodligen är det bara ett sammanträffande.

Som ni ser är det mestadels chick-lit och deckare som tar plats i "pockethyllan". Perfekt semester och reselitteratur. Men om jag verkligen ska rekommendera en av de böcker ni kan se på de två hyllorna så rekommenderar jag Vi måste prata om Kevin av Lionel Shriver. Mycket bra bok!

Inga kommentarer: