fredag 3 oktober 2008

My iron lung

Det visade sig att det inte är någon lunginflammation som lilla Mor ådragit sig utan hon har fått en blodpropp i lungan och det är den som orsakat alla symptom. Nu blir hon nog kvar på sjukhuset i ett par dagar för att de ska kunna kontrollera att de sätter in rätt medicinering. Hon är inte alls dålig nu egentligen utan bara uttråkad och less på att ligga på sjukhus. Samtidigt känns det bra att de verkligen är noggranna så att de inte missar något.

Vi kom fram till i går att jag nog inte ska komma och hälsa på här i Norr längre. Sist jag kom fick hon ju en hjärtinfarkt samma dag och denna gång stod hon emot i ett dygn ungefär innan febern kom. Men i dag åker jag hem och då kan det ju bara bli bättre!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men usch då :( Jag är dock helt säker på att det inte har något med dina besök att göra! Hoppas mor mår bättre snart! Kram

30-nånting sa...

Ja, inte så kul. Men jag och mor hade ganska kul när vi kom på att det är mitt fel. Vi sa att nästa gång jag kommer hem ska jag ordna lite håravfall till henne.

Kram