lördag 18 oktober 2008

Utryckning

Jädrar vilket pådrag det var på vår gata när jag kom hem i kväll. Det har aldrig varit sådan action i vår förort tidigare. Poliser hade spärrat av vår gata så jag frågade om det var okej att gå in på den och det sa de att det var. De förklarade att det var ett automatiskt brandlarm som gått i ett äldreboende och då började jag ana oråd. Det är nämligen ett äldreboende på källarvåningen i vår trappuppgång.

Väl uppe på vårt område inser jag att det är vår port som håller på att stormas av rökdykare. Jag blev tillsagd att vänta utanför till dess att allt såg okej ut därinne. Det var egentligen ingen rök i trappuppgången men de tog väl det säkra före det osäkra. Efter en stunds väntan fick jag höra att det verkade vara en gamling som proppat en lampa full med kläder. Jag tror att det var henne jag såg bli ledd till ambulansbåren när jag äntligen fick gå upp till lägenheten.

Så nu sitter jag här och känner mig lite äventyrlig. Men även en äventyrerska måste ju sova så det tänker jag göra nu. Hoppas att ni alla sover gott och att ni får en bra helg!

Inga kommentarer: