torsdag 30 oktober 2008

Snowstorm

De har varnar för snöoväder så jag tror att jag ska börja dra mig hemåt snart. I och för sig har jag faktiskt gångavstånd till hemmet, men man får väl ta sina chanser eller hur!?

För ganska precis två år sedan höll jag på att fastna på ett tåg i Uppsala när snökaoset kom, tåget skulle inte kunna gå vidare sa de. Som tur var gick ett annat tåg till förorten där E jobbar så han kom och hämtade mig och med en hastighet av i snitt 15 km/h på E4:an kom vi hem på cirka fyra timmar.

I dag hoppas jag att E kommer hem lite mer i tid. Vi ska tvätta och städa inför mina föräldrars besök i morgon och det har jag minsann inte tänkt ta tag i ensam. Nej, min plan är snarare att äntligen börja utnyttja min grossess och kanske ligga i soffan, äta praliner och dirigera arbetet framför Grey's anatomy. Jag har varit alldeles för självgående hittills och eftersom jag fortfarande känner mig så stark i kroppen tänker jag att jag måste förbise det och bara lägga mig helt enkelt. En enkel men ack så förförisk plan...

2 kommentarer:

Emm sa...

Ligg i soffan och ät praliner medan du kan :-) E kan gott jobba lite.

30-nånting sa...

Det är planen emm...