tisdag 21 oktober 2008

Tulo mellan knäna

Eftersom E fyller år i dag påminns jag om hur arg jag var på mig själv att jag inte kunde hålla på mig en vecka till när vi träffades. Vi "blev ihop" på lördagen och på måndagen fyllde E år. Taskig tajming.

Oj, vad jag våndades. Räknade han med att få någon present av mig? Vad köper man till någon man just träffat och som man inte känner så väl? Och var vi ihop överhuvudtaget? Tänk om jag hade fått allt om bakfoten!!

Jag vill minnas att det slutade med en biocheck och ett grattiskort utformat som ett presentkort där det fanns en massa saker att kryssa i, till exempel massage eller heta kyssar. Jag kryssade inte i något utan lät E välja själv. Jag tror faktiskt att han kryssade i flera rutor och att döma av utfallet blev han nog ganska nöjd ändå.

5 kommentarer:

Tre stycken sa...

Kan du förklara uttrycket "Tulo mellan knäna" för mig? Jag har hört det här och där men aldrig fattat vadd et betyder. Snälla? Du skulle lösa mitt livs mysterium i så fall!

30-nånting sa...

Tre stycken, första gången jag hörde det var nog när jag såg Sunes sommar och en mamma (Sunes mamma?) sa det till sin dotter som skulle iväg och träffa en kille.

Om jag fattat det rätt handlar det väl om att hålla ihop knäna, dvs att inte släppa in någon där... Och ska du få en Tulo att stanna mellan knäna får du nog knipa åt knäna ganska hårt.

Har dock aldrig testat principen i verkligheten som synes.

Strawberry milkshake sa...

Hahahaha. Ingen tulo mellan knäna på mej heller. I varje fall inte innan jag fick den där lilla svängen av HIV. När den gick över var jag mer försiktig.

30-nånting sa...

Jordgubben, det är inte lätt att hålla på sig när man gillar personen.

Tre stycken sa...

Ja, det är precis där jag också hört uttrycket, men jag har aldrig fattat riktigt vad hon menar (även om jag nog kunde gissa). Kul uttryck, hur som helst :-)