fredag 10 oktober 2008

Lillhjärnan

Mitt närminne verkar bara bli sämre och sämre. I går gick jag en sväng på stan och hade tre saker i huvudet som jag tänkte köpa, en hårspray, säkerhetsnålar och en hårklämma. Efter att hårsprayen var inhandlad styrde jag stegen mot affären där jag tänkte köpa säkerhetsnålarna. I höjd med Lindex saktade jag in på mina steg, "var det inte något mer jag hade tänkt köpa?", och gick in i butiken.

Jag kom ut därifrån med en härlig vintersjal i en massa olika färger och glad i hågen köpte jag mina säkerhetsnålar och åkte hem.

I morse kom jag på att det faktiskt var en hårklämma jag hade tänkt köpa och efter lite rotande i en låda i badrummet hittade jag faktiskt en. Så nu har jag både en hårklämma och en vintersjal till priset av en. Score!

Det krävs inte mycket för att göra mig glad nuförtiden.

Inga kommentarer: