måndag 20 oktober 2008

Pucko

Som jag har nämnt tidigare håller vi på att byta bank. Det har överlag gått ganska smidigt, men i fredags ställde jag till det rejält för mig själv. Jag fick ett meddelande från min nya bankkvinna att hon överfört alla våra autogiron. Jag fick en snilleblixt och gick in på min gamla bank och avslutade de autogiron jag hade. Vilket, såklart, har inneburit att de numera är avslutade och inte överförda till den nya banken.

Så hela eftermiddagen har gått åt till att få tag i alla det gäller för att se till att jag får nya autogiromedgivanden och för att få klarhet i hur de gör med denna månads betalningar.

Jag kan inte annat än att skratta åt min egen dumhet och mitt förhastade sätt. Hur idiotisk får man bli egentligen?

4 kommentarer:

Tre stycken sa...

Ibland tänker man inte längre än näsan räcker, och blir alltid lika förbluffad över sig själv. Jag hade lätt kunnat göra samma grej! Det var ändå ett logiskt misstag.

e.s sa...

Lite lagom idiotisk är helt tillåtet=)

30-nånting sa...

Ja, det här har gnagt i mig sedan jag gjorde det, så jag blev inte direkt förvånad när jag förstod att jag hade ställt till det. Alla vänliga kundtjänstmänniskor jag har pratat med i dag har skrattat gott när jag berättat om mitt misstag. Kul att göra någon glad i dag.

30-nånting sa...

Haha, tack e.s