fredag 17 oktober 2008

Långnäsa

Jag var ute och fikade med Chloë och Nurse Betty i går. Mycket trevligt hade vi och vi avhandlade högt och lågt. Allt från kiss och bajs till varför vi alla, uppväxta på samma lilla ort, tenderar att nedvärdera oss själva i jobbsammanhang. Jag älskar sådana snack som utan att tvivla pendlar mellan det mest värdsliga till frågor som vi förmodligen aldrig kommer att få svar på.

Mitt i alltihop började vi prata vardagsliv och parrelationer. Jag ondgjorde mig över hur trist det är att vara den som nästan alltid lagar mat och att E inte alls lever upp till överenskommelsen att han ska vara den som diskar när jag lagar mat. Jag pratade om att E skulle laga egen middagsmat under gårdagskvällen och att all disk skulle vara kvar för mig att ta hand om i dag trots att jag fixat med disken i flera dagar.

Väl hemma såg jag att E inte bara diskat utan också gjort matlåda till mig och plockat undan från vardagsrumsbordet.

Jag känner mig som en lite usel sambo och flickvän i dag.

2 kommentarer:

Anna sa...

Gjorde en liknande grej igår: hade bett P att köpa Kelda ostsås Simply cheese igår när han var o handlade, men hem kom ett paket pastagrädde istället. En helt okej produkt i sammanhanget, dock är innehållsmängden mindre. Attans, tänkte jag ungefär, och sa inget om det. 5 minuter senare säger P att det hade varit slut på ostsåsen, och han hade frågat vad de rekommenderade istället för den och hade då fått denna rekommendation. Så han hade visst tänkt till... dumma, dumma jag som tog motsatsen för given.

30-nånting sa...

Haha, ja vi tror att vi är så smarta och har räknat ut allt på förhand, men i själva verket fattar vi ingenting.