onsdag 15 oktober 2008

What's in a name?

Jag och E diskuterar namn för fullt. Men himmel vad svårt det är. Vi hade bestämt oss för att inte säga till någon vilka namn vi väljer mellan, men mina och E:s föräldrar vet ungefär vilka namn vi funderar på och Lillebror och Floristen har vi stämt av med för att kolla så att vi inte är inne på samma spår. Det är vi inte.

E är inte lika exalterad över att prata namn som jag är, så det har varit en ganska ensidig diskussion hittills. Men den artar sig. Vår plan är att hitta två pojknamn och två tjejnamn som vi båda känner oss bekväma med. Mitt problem är nu bara att när vi kommer ett fint tjejnamn på spåren hoppas jag så innerligt att Pyret är en hon så att hon ska få heta det där fina. Detsamma gäller för fina pojknamn.

Min förhoppning är såklart att vi ska hitta fyra namn som jag känner ungefär lika starkt för, men jag är rädd för att det är ett fåfängt hopp.

4 kommentarer:

Emm sa...

Jag har två tjejnamn som jag bara älskar. I mina drömmar får jag två tjejer och sedan kanske en kille. Killnamn har jag inga alls faktiskt. Vi är bara tjejer i släkten så skulle någon få en kille så skulle ingen veta hur vi skulle bete oss. Inte ens min pappa :-)

Mina namn är Ella och Astrid så nu är den tjingade ;-)

Men självklart kan du låna dem om du vill. Jag lär inte få några barn på läääänge.....

KRam

30-nånting sa...

emm, jättefina namn båda två. Ett av dem har vi varit inne och nosat på men just nu är det två andra som ligger i topp.

Det är övervägande tjejer i min släkt, men övervägande killar i E:s så vi hoppas på en av vardera någon gång i framtiden...

Anna sa...

Vi har oxå börjat diskutera det där lite lätt. Problemet för oss är att vi hittar en hel bunt fina tjejnamn, men INGA killnamn som vi riktigt känner för. Har några nu som känns... sådär. Men det lär väl lösa sig :)

30-nånting sa...

Haha anna, vi är nog några av de få som faktiskt har hittat två killnamn som känns bra (ehrm, än så länge) men på tjejsidan går vi oftast bet. Svårt, svårt, svårt...