fredag 10 oktober 2008

Sympathy for the devil

Gårdagen var inte en särskilt händelserik dag i mitt liv. Jag var ute och höll i en kurs och när jag kom hem var jag helt slut i kroppen.

Här hemma går det lite på halvfart just nu. E är jättehängig och jag börjar också känna mig hängig och förkyld. Dessutom har vi fått nya vitvaror levererade som jag vill få i ordning så fort som möjligt, dvs innan jag blir sjuk. Men hur ska vi få dem i ordning när jag inte får lyfta så tungt och E bara vill sova på soffan och kurera sin dunderförkylning.

Just i detta läge tycker jag självklart mest synd om mig själv som får kryssa mellan frigolit, ett gammalt kylskåp och en ny spis när jag går genom vardagsrummet. E, som ligger på soffan och snörvlar, väcker minsann inga av mina sympatier.

2 kommentarer:

Strawberry milkshake sa...

åh hoppas ni kvicknar till under helgen så att ni får ordning på grejorna.

30-nånting sa...

det hoppas jag också, jordgubben.