onsdag 1 oktober 2008

Ämligt

Det har varit lite ämligt i Huset vid havet de senaste dagarna. Lilla mor fick feber i lördags och den gick inte över förrän i går. Pappsen härdar ut med det onda av sin reumatism men blir trött. Dessutom hör han dåligt så tv-ljudet är inte av denna värld i Huset vid havet. Det dånar i huvudet när Idol-jingeln kör igång. Nu har Lilla mor fått jätteont i nacken också och en dag som skulle ha fyllts av jobb för oss på kontoret, blev en kort förmiddag med lunch med Lillebror och VSB och så sitter jag själv på kontoret nu...och bloggar.

Jag har börjat vänja mig lite, men fortfarande är det svårt att se mina föräldrar lite äldre och med kroppar som börjar säga ifrån så smått. Det är inga stora förändringar ännu, men Pappsen har både diabetes och reumatism plus nedsatt hörsel från sina dagar som dansbandskung. Och Lilla mors hjärta kommer väl att ta ett tag att läka ihop ordentligt. De börjar bli äldre helt enkelt och insikten om det kan slå mig ibland.

Någonstans innerst inne hoppades jag nog att de skulle fortsätta vara som de alltid varit, men så har jag alltid varit lite naiv också.

Inga kommentarer: