onsdag 15 oktober 2008

Dunderhonung

Jag har blivit dunderförkyld. Ont i huvudet, ont i halsen och snoret tar aldrig slut. I går, när jag höll kurs på annan ort, försökte jag hålla skenet uppe, men i dag blir det säng- och soffläge.

Gårdagens kurs var intressant och lärorik. Än en gång kan jag inte låta bli att förundras över att vuxna människor egentligen aldrig blir vuxna. Vi låtsas nog bara. Till exempel att komma i tid till kursstarten eller att meddela i förväg om man inte kan komma verkar vara en omöjlighet. Extrem nonchalans över vad arbetsgivaren faktiskt betalat för kursen är också vanligt, men huvudsaken för mig är ju att jag får betalt och att de som faktiskt dyker upp får ut något av kursen.

I dag tänker jag därför bejaka mitt barnsliga jag. Jag ska äta glass för halsen, dricka honungsvatten, hasa runt i morgonrock och tofflor och läsa och titta på dålig tv och bara tycka synd om mig själv.

3 kommentarer:

Emm sa...

Det gör du rätt i. Hasa runt för mig med är du snäll :-)

Krya på dig!

Anonym sa...

och mig ! :) har börjat nysa o det kittlas i näsan hela tiden.. bådar inte gott alls ! ska ju t krakow m jobbet i helgen så "peppar peppar .."

30-nånting sa...

ska bli emm och m.

Hoppas att du inte blir sjuk, m.

Kram till er båda (hoppas bara att jag inte smittar)