måndag 27 oktober 2008

Amsterdam i bilder


Det var strålande sol hela lördagen. Det var egentligen bara det jag ville visa. Jag och Holländskan strosade runt och pratade om allt mellan himmel och jord, åt en långlunch och hade det bra på alla sätt och vis.

På väg till Stadsparken som Holländskan och Tulpanen numera bor jättenära.

Är det någon som kan något om blommor? Som kanske vet vad det här är för blomma? Den var i vilket fall som helst så fin så att jag måste fota den. De här blommorna fanns lite överallt i området.

Vi har haft en helt underbar helg. Helt klart semester i ordets rätta bemärkelse. Alla måltider utom frukost har ätits på lokal och vi har bara gjort det som fallit oss in. Jag är supernöjd och jätteglad över att jag och E kom iväg. Från och med nästa vecka är det nämligen flygstopp för mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser onekligen ut som en passionsblomma...

30-nånting sa...

Men så bra, jag var lite inne på det också. Tack för tipset.

Amanda sa...

Yup, passionsblomma. Klättrar gärna på soligt ställe. Blomman varar bara nån dag.

30-nånting sa...

Tack för det amanda. Det är verkligen en vacker blomma.