tisdag 7 oktober 2008

Listigt

Jag inleder dagen med att härma New kid on the blog och listar några för- och nackdelar som jag upptäckt efter nästan 7 månader i grossess.

3 saker jag längtar efter:

Att dricka vin med brudarna och snacka mig igenom en natt.

Att ta ett glas vin med E medan vi lagar en god middag.

Att äta opastöriserade ostar och rökt lax helt ohämmat, gärna med ett gott glas vin till. (Men jag har faktiskt ätit lite rökt lax - det var mycket gott)

3 saker som är ganska sköna:

Jag behöver inte ha någon klädnoja. Jag ser ändå stor ut i allt jag tar på mig.

Ingen höjer på ögonbrynet när jag tar en kaka till. Det kan istället nästan uppmuntras ibland.

Jag har inga problem längre med att lämpa över tunga saker på E så att han får bära.

4 kommentarer:

Anna sa...

Man anar en viss längtan efter just vin ;)

För övrigt håller jag med på alla punkter!

30-nånting sa...

Haha, hur kunde du ana det anna!! Alldeles riktigt. Hade inget sug överhuvudtaget de första månaderna, men framför allt den senaste månaden har vintarmen börjat hojta till.

Anna sa...

En kompis kompis hade cravings för (på? vad säger man?) cocktails när hon var gravid... Det var det ENDA hon var sugen på :D

30-nånting sa...

Haha, det måste vara riktigt tungt...