fredag 22 augusti 2008

You can't handle the truth

Jag har pratat med vår Stadsdelsförvaltning i dag. Eftersom jag och E bara är sambos är det ju inte lika säkert att det är han som är pappa till Pyret som det vore om vi var gifta. För alla vet ju att gifta personer är varandra trogna tills döden skiljer dem åt. På grund av att vi lever i synd måste vi alltså besöka Stadsdelsförvaltningen och tja, jag vet inte, kanske berätta när vi låg med varandra och varför så att de känner att det verkligen är E som är fadern.

Det ska bli ett mycket intressant besök hos Stadsdelsförvaltningen i oktober. Det känner jag på mig redan nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En av mina manliga vänner var så rutten på det där att han, när han och hans tjej väntade sitt första barn, svarade mycket utförligt på de där frågorna. T ex:
"Var var du när det här barnet blev till?"
"Jag skulle tro mellan J:s ben, tror faktiskt jag tog henne bakifrån."
Frågestunden blev kort.

Emm sa...

Ni lever i synd.......

Harregud vad det måste kosta pengar att fråga ut alla ogifta....

30-nånting sa...

suziluz, hahaha det där ska jag tipsa E om.

emm, ja man kan tycka att om jag och E är överens om att det är han som är fadern så behöver vi inte göra så mycket mer än att skriva på ett papper. Men, de där människorna ska ju ha någonting att pyssla med om dagarna antar jag...