tisdag 19 augusti 2008

Monsunbröllop

Jag långlunchade med Journalistinnan i går. Det var mycket trevligt och vi hade en hel del att avhandla eftersom vi inte setts på hela sommaren. Dessutom åker Journalistinnan till Indien i en månad på söndag.

Jag är väldigt avundsjuk på att hon ska åka iväg. I en hel månad. Däremot lockar inte Indien mig så mycket. Jag älskar att resa, men jag är rätt bekväm och inte så äventyrlig av mig. Jag har svårt att förlika mig med tanken på att jag skulle kunna gå runt och njuta i ett land där människor (både vuxna och barn) kan sätta sig och bajsa helt ohämmat på gatorna.

Tyvärr verkar det också ske i Japan. En säker källa (min kusin) berättade att han hade sett det med egna ögon när han var där. I Japan verkar det dock ske lite mer städat. Man breder ut en tidning, gör det man ska, viker ihop tidningen, kastar den och går vidare med sin dag. Men ändå!

Så min reslusta innefattar inte Indien och Japan just i dag.

Inga kommentarer: