onsdag 13 augusti 2008

Muddra

Jag har blivit tvungen att investera i några mamma-plagg. Eller hittills är det bara ett plagg, två kjolar är stretchiga saker från icke-tjockmage-avdelningen. Ett par svarta brallor blev det som jag kan jobba i nu i höst. En undran jag fick när jag provade dem var varför inte alla byxor är utformade på det viset. Det är ju helt underbart med en mudd som går ända upp under brösten. Inga valkar någonstans och inget som sitter åt. Byxorna var dessutom jättefina på. Inget jag kommer att skämmas över när jag är ute hos kunder med andra ord.

Men nu känner jag starkt att jag behöver ett par jeans också. Jag har fått låna ett par och visst, det är ekonomiskt och bra yada yada. Men de är inte särskilt snygga. Och de har ingen sådan där härlig mudd utan är bara extremt höga i midjan vilket inte gör sig särskilt bra på min kropp. Jag behöver lite mudd för att forma till härligheten (formerly known as min mage). Så, dagens plan är att hitta ett par fina jeans att masa mig runt i under hösten. Jag som avskyr att köpa jeans i vanliga fall undrar exakt hur jobbigt det kan vara att hitta ett par när det knappt finns några att välja mellan?

2 kommentarer:

Emm sa...

Vet du vad.....
En gång var jag på PoP och hittade ett par snygga mörkblå jeans. Jag blev överlycklig....tills jag såg mudden och insåg att de var gravid-byxor...

Så - kolla på PoP :-)

30-nånting sa...

emm, det är redan gjort! Det blev ett par PoPjeans som jag är supernöjd med!