måndag 11 augusti 2008

Sommarens...

uppvaknande:
Att mina föräldrar inte är odödliga. Jobbig men viktig insikt.

sjukling:
Den platsen tar lilla mamma utan att blinka. Men jag tycker själv att jag kommer god tvåa med en rejäl magsjuka och direkt efter det en förkylning som täppte igen allt. Ett tips för den som är riktigt täppt i näsan - försök säga "movement".

bröllop:
Vi var på två och de var jättefina båda två. Men bröllopet i Kalmar tar nog ändå priset, framför allt för att Cajsa-Stina Åkerström dök upp som en överraskning i kyrkan och sjöng Av längtan till dig. Ståpäls!

Men egentligen skulle jag vilja säga mitt och Es. Vi gifter oss nästa sommar - nu är det bestämt! Åh vad jag längtar.

fundering:
När jag och VSB duschade tillsammans och han stod på golvet och såg rakt på, ja ni fattar va, och rufsade om lite i håret och undrade vad det var. På väg ut ut duschen tipsade han också om att jag borde klippa håret. (Nu vet ni att jag inte har en brasiliansk touch därnere).

barmhärtighetsmord:
När E slog ihjäl den stackars grodan som låg på uppfarten till Huset vid havet. Halsen var uppskuren av något och den stackaren försökte hoppa men vinglade bara fram. E tog fram en spade och dängde till. Jag stod några meter bort och kved.

skratt:
När min pappa, 180 cm lång och dryga 110 kilo, skulle åka på en uppblåsbar leksak efter båten. Mina tårar började rinna redan när kolossen försökte ta sig upp på den där flytgrejen och fortsatte hela vägen genom den korta, men fantastiskt roliga, åkturen.

möte:
Bodum-E som dök upp en kväll på stan när vi var ett gäng som var ute och åt. Bodum-E är en vän som jag inte hörs så ofta med, men som alltid kommer att ha en speciell plats i mitt hjärta.

misär:
Det måste vara när jag och E låg i varsitt sovrum med en envis magbacill.

lycka:
Att komma hem. Alltid att komma hem. Jag gillar att vara hemma, vad kan jag säga.

spark:
Äntligen har Pyret börjat ge sig tillkänna med en spark nu och då också. Men det verkar vara en rätt loj typ som ligger därinne. Det är inte många rörelser i onödan. Hoppas att det håller i sig även ute i den stora världen.

surrealism:
Att åka hem med bilen lastad med spjälsäng, babygym och babysitter. Vem har behov av alla de grejerna?

saknad:
Bloggen, och alla de härliga bloggar jag läser. Jag har en hel del läsning att ta igen nu. Som vanligt får väl jobbet stryka på foten...

Inga kommentarer: