tisdag 12 augusti 2008

Tips från civilekonomen

Har du kanske känt någon gång att du har ovanligt mycket pengar över efter semestern? Räds icke, yours truly finns här för att rätta till problemet.

Gå bara och köp ett fiiiiint tyg, inte nog med det utan diiisajnat tyg, på valfri inrättning. Ett tyg som ska hängas upp på väggen bakom soffan och som inte känns helt rätt vid köpet. Låtsas som om du inte bryr dig om priset när tjejen i affären hjälper dig välja det och hosta upp dryga en och en halv tusenlapp i kassan.

Vips har du gjort dig av med besvärliga penningar som bränner i fickan.
Häpp!



Fast tyget blev faktiskt riktigt bra där bakom (jag vågar inte säga annat). Jag önskar bara att vi hade använt strykjärnet på det innan vi hängde upp det.

2 kommentarer:

Unknown sa...

vilket inspirerande inlägg! jag har en vägg som jag bara inte vet vad jag ska göra av, och massor av pyssellust inför hösten... Ett snyggt (icke-dyrt) tyg kanske vore en alldeles strålande idé?

30-nånting sa...

Haha, go for it livet! Men satsa hellre på ett icke-dyrt tyg (jag har hört att det finns sådana) så kan du byta ut det lite oftare. Vi måste nog leva med detta i 10 år - minst...