måndag 11 augusti 2008

Utmanad

av Amanda. Bara att köra.

1) Vad åt du till frukost?

Fil med banan, linfrö och solrosfrö. Och så de obligatoriska vitaminerna och järntabletterna som jag sköljde ner så häftigt så att jag fick vatten i ögat. Jag har alltid haft trubbel med att svälja tabletter.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.

No way, José

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?

Reseledaren

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...

Svart

5) När var du arg senast?

När jag fick höra vad en av mina idiotmorbröder (ja, jag har flera) tagit sig för nu i sommar. Han förtjänar ett rejält kok stryk.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?

Jag älskade 8:an, det var så himla härlig stämning på hela den lilla skolan. Alla umgicks med alla - nästan.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?

Början av mellanstadiet. Taskig stämning i klassen och varje dag fick jag höra hur mesig jag var, hur högt jag andades och andra härliga upplyftande kommentarer.

8) Yoga eller löpning?

Jag får slå till på yoga då.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?

Oxfilé för festfaktorns skull.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?

Aftonbladet på nätet och i pappersformat och E:s Café. Det är väl de enda tidningar jag kan säga att jag läser med regelbundenhet.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.

Jag är väldigt förtjust i Tony Hill, både i bokformat (Val McDermid) och teveformat (Mord i sinnet).

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.

Är det nu jag ska visa vilken hobby jag har, för det finns så många program att välja mellan! Men en serie som blivit en riktig favorit är Project Runway.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.

Alla som kommit på vad de vill göra när de blir stora.

14) Din bästa revansch?

När jag visade min tyskalärare på gymnasiet vad jag gick för (hon frågade nämligen alltid mig, och bara mig, om jag förstod vid hennes genomgångar) genom att skriva toppresultat på ett prov jag fick göra oförberett och de andra fått chans att plugga till.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?

Bästa chef är faktiskt min nuvarande aka mamma. Hon är grym.

Sämsta är min chef innan dess. Har aldrig känt mig så nedtryckt i skorna som under det år jag jobbade för henne. Har aldrig jobbat så dåligt heller.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?

Jag älskar mat och kan tänka mig att pröva det mesta, men kalvsylta får mig att rysa av bara tanken på den. Är inte sugen på att testa överhuvudtaget.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?

Angelina Jolie, fast jag skulle nog bara känna mig obildad och ful. Hm, jag kanske borde välja någon annan.

18) Kaffe eller te?

Te

19) Skostorlek?

39

20) Hur ofta är du på IKEA?

Kanske två-tre gånger per år. Enligt E är vi där kanske två-tre gånger för mycket varje år.

21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...

Jag skulle betala av vår lägenhet, köpa resor lagom utportionerade över de kommande åren och en sprillans ny bil.

Jag skickar inte vidare utmaningen för jag är så sen med att svara på den ändå.

Inga kommentarer: