fredag 5 oktober 2007

Snille snuva

Efter min feber tidigare i veckan har jag fått lite snuva. Inte så konstigt, och det är inte alls särskilt mycket. Men jag har en tendens att bli klarröd runt näsan om jag inte har de allra, allra mjukaste näsdukarna att snyta mig med. Jag fattar inte hur min kompis S kan snyta sig med sitt hårda toapapper när hon är snuvig och undvika att se ut som Rudolf.

En annan jobbig sak när jag får snuva numera är att jag får lite tvångstankar varje gång jag snyter mig. Jag jobbade nämligen som skadereglerare för ett par år sedan och då ringde en kvinna in som haft snuva i över ett år. När hon väl gick till läkaren för att kolla upp detta visade det sig att det var hennes egen hjärnsubstans hon snöt ut!

2 kommentarer:

åsa sa...

Okej, nu kommer jag också att få tvångstankar om hjärnsubstans! :-)

(Jag ser också ut som Rudolf om inte jag använder de allra mjukaste servetterna från apoteket... Löser det med att smörja in näsan en sådär hundra gånger om dagen...:-))

30-nånting sa...

Haha, varsågod åsa. Det bjuder jag på!