torsdag 4 oktober 2007

Freudian slip

Om ett par veckor har jag och E varit tillsammans i 11 år! Helt otroligt och det har gått helt sjukt snabbt. Vem hade kunnat tro det när jag satt och spanade in honom i skolkatalogen. E fyller 30 i samma veva och den kväll vi vanligtvis brukar fira är redan fullbokad av förberedelser och vänner som kommer och ska bo hos oss inför den stora festen. Jag var nämligen så osmart så jag gick och blev tillsammans med E två dagar innan hans födelsedag. Hade jag kunnat vänta fyra dagar till så hade jag sluppit ångesten över vad man köper till någon man knappt känner och knappt vet om man är tillsammans med. Hur som helst, för någon vecka sedan låg jag och E och pratade i sängen, nästan halvsovande, och jag sa: Ska vi verkligen fira våra 11 år? (jag var lite less vid tillfället). E svarade: Det är klart vi ska fri, jag menar fria hrm nej jag menar fira! I dag fick jag ett mail från E där rubriken var "Firerier på lördag". Vid första anblicken pirrade det till i magen för jag läste ju självklart "Frierier på lördag". Undra om universum försöker säga oss något?

5 kommentarer:

Emm sa...

Jävlar!!
11 år?!?!?!?!?!

GRATULERAR!!!!!

Anna sa...

Instämmer!! Grattis

Ett frieri i fireriet skulle ju vara en perfekt 11-årspresent till er båda! håller tummarna för att de Freudianska sliparna har innehåll :)

30-nånting sa...

Tack, tack. 11 år - det låter helt sjukt när jag säger det högt (det känns alltid som om jag luras litegrann) men kul samtidigt.

anna, tyvärr tror jag nog inte att det blir något frieri den här hösten. Men jag är öppen för förslag!

Anonym sa...

Måste också säga Grattis !! Tyckte nyss det var 9 år.. och ja.. kanske beror på att jag tycker våra 2½ år skenat iväg.. haha. Grattis iallafall och jag tror på er också ! ;o) ses 20e! kram

30-nånting sa...

Tack för det maria. Och trevlig helg!