söndag 14 oktober 2007

Nedräkning

Det är bara att inse att det är dags för mig att gå i säng. Klockan är inte ens tio men jag har redan hunnit sova i soffan framför Ocean's thirteen. Helgen har varit bra och den bjöd på lite jobb, lite myspys och några överraskningar.

Jobbet bestod av att vi hjälpte några kompisar flytta till ett hus. På ett sätt kände jag att det skulle vara skönt med ett hus när vi stod där och tittade ut över deras ägor. När vi gick in i huset kände jag hur ofantligt glad jag är över att vi har vår "lilla" lägenhet och att vi har fixat klart med den. För jäklar vad de har att göra framöver.

Myspyset bestod i att jag och E har hunnit umgås en hel del, myst i soffan, ätit gott och tagit det lugnt.

Överraskningarna den här helgen var alla glas vin jag fått i mig. På väg in i helgen trodde jag att den skulle bli helt vinfri. Men ack, så fel jag hade. I fredags blev det en rejäl after work som skulle ha skinnat mig rejält om det inte vore för min älskade vän, hovmästarinnan, som kirrade en billig nota. I lördags var det en Bag-in-box som stod för påfyllandet av mitt glas och S som inte snålade med påfyllningarna. Jag har lite ont i huvudet fortfarande. Men det skyller jag på dansen och det faktum att min danslärare fått för sig att jag ska kunna gå upp i brygga. Jag hoppas att lite sömn ska få det att gå över.

Inga kommentarer: