måndag 8 oktober 2007

Goda grannar i skilda världar

Jag tittar mycket på tv. Det har jag alltid gjort och kommer nog alltid att göra. Möjligtvis kommer eventuella småbarnsår att vara undantaget. Den senaste tiden har jag gjort två iakttagelser som gör mig lite orolig för mig själv. Den ena var när jag lade märke till en kvinna på bussen, lite robust och med lite rödbrunt hår. Jag kände igen henne och letade i mitt minnesarkiv och kom fram till att hon nog var med i Goda grannar när det begav sig.

Förra veckan, på tunnelbanan, såg jag Karin från Skilda världar. Genast kom allting till mig. Mattis hesa stämma och hur han bevekande, i nästan varje avsnitt, sa det där som fick mig att vilja kasta upp. "Men Karin..." Det var något hos karaktären Matti som jag absolut inte tålde. Karin (eller Pia som hon heter) såg precis likadan ut och jag undrar vad hon gör nuförtiden...

Inga kommentarer: