måndag 15 oktober 2007

Say cheese

Nu har jag äntligen kommit på vad jag ska göra åt väggen i sovrummet. Vi har ett väldigt sobert sovrum med ljusa väggar, ett brunt överkast och vit rullgardin. Lugnt och skönt. Men det saknar en gnutta liv, en gnutta passion. Rummet saknar färg helt enkelt. Så nu har jag bestämt mig för att måla en ruta som ska passera som en sänggavel. På den rutan ska vi ha en tavellist för lite foton och trevliga ljuslyktor och ovanför den ska vi ha en text i guld. Rutan kommer förmodligen att bli rosa-lila, japp E har givit mig fria händer. Men texten, den går min vakna tid åt till att fundera på just nu. För hur hittar man något som är lagom romantiskt, lagom trevligt för att ha i ett sovrum? Jag har funderat på några av våra favoritlåtar, men tyvärr gillar vi mest tragiska, dramatiska sånger. Jag har hittat några rader som jag tycker om, men ingen av dem går E med på för han tycker att jag är alldeles för "cheesy". Jag hade till och med svårt att sova på grund av att jag låg och funderade på vackra låtar och textrader de innehåller. Mitt senaste bud är "Love bites", så det så...

2 kommentarer:

Emm sa...

Kärleken övervinner allt på latin kanske?

30-nånting sa...

Ja du emm, jag vet faktiskt inte vad jag ska hitta på. Snart tror jag att jag lägger en beställning och så får E bara gilla läget. Fast jag vill ju gärna ha med honom på banan...