tisdag 9 oktober 2007

Learning by doing

Jag ska lära mig spara pengar. Har köpt dyyyr lägenhet och har inte alls samma medel att röra mig med som tidigare. Hösten började bra. Ingen shopping, unnade mig ingenting. I helgen bjöd jag ut E på middag och då slog min rikhetsnerv in. Man kan säga att den fick storhetsvansinne. Det blev brunch, det blev dyra lyxiga utrikiska magasin till tåget, det blev spontanköp av Rupert Everetts självbiografi som jag varit sugen på länge (oj, vad jag läser Jane Eyre nu...måste läsa ut, MÅSTE) och i dag blev det storshopping i Falun. Två klänningar och två tröjor. Nu har jag 400 kronor att leva på resten av månaden. Jag sitter här framför datorn (som jag snålsurfar på på hotellets bekostnad) och klappar mig själv på axeln. Jättebra sparat, verkligen!

Inga kommentarer: