torsdag 18 oktober 2007

Over my shoulder

Ytterliga en påminnelse från förr dök upp i dag. En före detta granne och klasskompis som dykt upp på Facebook skickade den här till mig:



Pappa hade den på kasettband, vi hade ingen aning om vilka de var men jag tror att jag gillade omslaget och Deep Purple var ju ett trevligt namn. Vi gjorde en dans till den här låten på min övervåning där vi låtsades att vi gick runt i fladdrande klänningar och sakta men säkert blev sinnessjuka. Det här är inte den enda låt jag har tvingat mina kompisar göra en dans till. Det här var också en låt som vi kämpade med:



Den här låten fanns dock i min egen samling. Då precis som nu hade jag svårt att sätta en etikett på min musiksmak. Har egentligen inget behov av det heller. Men det var kul att inse att jag, förra hösten, hade tre konserter inbokade. Det var George Michael, det var Iron Maiden och det var Justin Timberlake. Sätt en etikett på det om ni kan!

Inga kommentarer: