fredag 12 oktober 2007

3 saker

Via en kommentar hittade jag till Lises blogg och kände genast att jag ville haka på med en egen lista om 3.

Tre platser jag vill resa till:
Det är många, många. Men tillbaka till New York (närsomhelst!), Sydafrika och till fler av de karibiska öarna (Aruba ökade bara på min längtan till värme, sol och kritvita stränder).

Tre webbsidor jag besöker dagligen:
Hm, får jag verkligen bara lista tre! Då blir det min blogg (självklart), Perez och Aftonbladet.

Tre tillfällen jag ofta gråter:
Jag är en lipsill så jag får tyvärr också erkänna att Extreme Home Makover får tårkanalerna att öppnas varje gång. när jag är arg (vilket gör mig oerhört frustrerad eftersom det inte går att få fram sina sakliga argument när man hulkar och snorar) och när folk friar i filmer eller tv-serier.

Tre filmer jag aldrig får nog av:
När Harry mötte Sally, Sömnlös i Seattle och numera lägger jag också The Holiday till den listan. Vad kan jag säga, jag älskar lättsmälta amerikanska feel-good filmer...

Tre serier jag aldrig får nog av:
Stolthet och fördom med underbare Colin Firth (se inte skitfilmen med Kiera!), Sex and the City och Vänner.

Tre platser där jag intar ett lugn:
Jag undrar om jag har några sådana? Jo det har jag. Huset vid havet, på en sandstrand där jag kan glo ut över havet och vid en eld där jag kan titta in i lågorna (elden får gärna vara i kombination med hav - då blir det ultimat)

Tre saker jag gör när jag är ensam hemma:
Dansar runt i lägenheten till bra musik, skrattar högt för mig själv om jag kommer på något kul eller gör någon ful dansrörelse och surfar på nätet.

Tre program jag skrattar åt:
Scrubs (har precis insett det programmets storhet), How I met your mother och My name is Earl

Tre yrken jag haft:
Kyrkogårdsarbetare, skadereglerare, marknadsförare

Tre yrken jag skulle vilja prova på:
Informatör, författare och som researcher till ett tv-program

Tre saker som jag är utomordentligt bra på:
Att dagdrömma. Jag försvinner in i min egen värld och kan egentligen vara borta hur länge som helst. Att tycka om Världens sötaste brorson. Att rimma ihop små dikter till olika milstolpar i mina vänners och min familjs liv.

Tre saker jag skulle vilja lära mig:
Hur man skriver en bok utan att börja tvivla för mycket på sig själv under processens gång och ge upp. Att gå ner i spagat (min danslärare får det att se så skönt ut). Att vara mer nöjd med livet och den situation jag befinner mig i (även om jag är rätt så grym på det just nu om jag får säga det själv).

Tre saker jag har om tio år:
Mer rynkor, kanske några bristningar efter eventuellt barnafödande och roligt.

Om någon fler vill lista saker och ting så här en regnruskig fredag så skriv gärna in en länk i kommentarsfältet så kan jag också kika in på hur din lista ser ut.

Inga kommentarer: