måndag 22 oktober 2007

Kroppkaka

Jag vet inte riktigt vad som hände i helgen, men via det jag känner i min kropp ska jag försöka spåra hur saker och ting kan ha gått till.

Jag har träningsvärk i magen. Eftersom jag inte har tränat något får jag sluta mig till att jag skrattade så mycket i lördags så att jag fick träningsvärk. Det händer inte ofta, men det har hänt mig förut. Jag vill inte ens tänka på vad det säger om min kropp och min fysik. Men träningsvärk i magen av skratt säger väl allt?

Jag har ont i gäddhänget. Triceps på finspråk. Det kan eventuellt ha kommit från att bära kartor med öl och andra festattiraljer nedför (i lördags) och uppför (i söndags) en brant källartrappa.

Jag har en molande värk i mina trampdynor. Det här är en straffspark. Jag dansade alldeles för mycket i alldeles för osköna skor. Jag har aldrig tidigare haft uppsvällda trampdynor, men det hade jag i går.

Min nacke känns inte riktigt igen. Det värker på båda sidorna om den och helst vill min nacke slippa hålla mitt huvud uppe i dag. Här finns två scenarier. Ett - jag headbangade i lördags. Det spelades både Iron Maiden, Bon Jovi och Europe på dansgolvet vill jag minnas och det kan ha hänt att jag slängde lite väl mycket med huvudet. Två - jag låg för mycket i soffan i går i en konstig ställning för att kunna se vad som pågick på tv:n. Det kan också vara en kombination av ettan och tvåan.

Mitt huvud spränger mer och mer för varje minut som går. Det här säger mig att jag börjar bli för gammal för att dricka sprit och vara uppe sent. Jag är banne mig mer bakis i dag än jag var i går. I går kände jag mig bara trött. I dag vill jag äta pizza, chips och glass och tycka synd om mig själv i soffan.

Inga kommentarer: