måndag 24 november 2008

Konstmassakern

I fredags var det dags. Den stora konstmassakern inleddes. Ordet konst används mycket vårdslöst i detta sammanhang. Jag började måla de tre tavlor som ska hänga i Pyrets rum. Jag målade samma färg i botten på alla tre tavlor. Bakgrundsfärgen är väggfärgen på rutan som jag målade för ett år sedan. Jag hade precis kvar så att det räckte till de tre tavlorna plus en omstart. Så här såg det ut när jag hade börjat kludda på färgklickarna på de tre tavlorna. Det blev blågrönt, orange och lila.


Min tanke var att göra mönster av prickar. Det kändes enkelt och bra. Men började i någon sorts explosion som inte alls blev som jag hade tänkt. Den blev lite väl mörk och lite väl prickig. Huvvaligen.

Prickiga tavlan målades över och gjordes om. Nu blev det en påsktavla i stället med en prickspiral. Jag är inte så nöjd, men den får åka upp på väggen ändå. Den blev färgglad i alla fall och det var ju ett av målen. Jag ska köpa ett glitterstick också och blinga till tavlan lite. Det kan bli kul - hoppas jag.


Den blågröna tavlan fick ett mönster med ringar i olika storlekar. Den här är jag riktigt nöjd med, fast färgerna kom inte riktigt till sin rätt på fotot. Även här tror jag att ett glitterstick kan bli grädden på moset.


Den sista tavlan tycker jag faktiskt jättemycket om. Den ska få hedersplatsen på väggen i Pyrets rum. Orange med ett gult hjärta. Jag lyckades otippat bra med hjärtats proportioner och jag blir glad bara jag tittar på den.

Två av tre för en målarnovis är inte illa pinkat...

4 kommentarer:

Jessica sa...

vad roligt m egen konst i pyrets rum! hjärtat var jättefint!! själv lyckades jag övervinna min symaskinsrädsla igår o sydde små små påslakan till spjälisen :)

30-nånting sa...

Snyggt jobbat Jessica. Det är kul att fixa lite!

Amanda sa...

Jag gillar gula med spiralen mest!
Prickmönster är skönt - lite etno/aborigin sådär.

30-nånting sa...

Vad härligt Amanda. Då känns det ännu mer berättigat att den får åka upp på väggen ändå. Tack!