torsdag 6 november 2008

Flyttlass

Efter föreläsningen i går hjälpte vi Lärarinnan och Doktorn (fd Forskaren) att flytta. Eller vi och vi. E och några andra starka killar och Lärarinnan bar och sprang upp och nedför trappor. Själv stod jag vid sidan och hejade på. Faktiskt ett lite ovanligt läge för mig, trots att jag är en latmask. Jag brukar faktiskt hugga i när det behövs. Och jag orkar bära en hel del.

Men nu säger kroppen stopp för sådana saker och det är bara att lyssna. Och det gör jag. Därför försökte jag ta mitt jobb som hejaklack på största allvar och berömde de små arbetsmyrorna för hur duktiga de var på att lasta in i lastbilen och förundrades över alla de tunga saker de orkade bära. Jag kände mig som en riktig tillgång i flytten, det gjorde jag verkligen.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Hahaha.. bästa positionen under en flytt tror jag bestämt!

30-nånting sa...

Eller hur, miss muffin. Att jag inte har fattat det tidigare!