söndag 30 november 2008

Uppstoppad

Vi har haft första adventsfika här i dag. Det blev glögg, julmust, lussebullar, pepparkakor, fudge och kladdkaka med chokladglasyr (den kom jag på att jag skulle göra i går och den var riktigt mastig - men god). Nu känns det som om jag stoppats upp med riktigt fluffig fyllning och jag ser sådan ut också.

Samtalsämnena har pendlat mellan Pony play, förlossnings-DJs och spikmattor. Ett vanligt fika med andra ord.

Men det är märkligt nu, 7 dagar ifrån det beräknade födelsedatumet för Pyret, för jag vet inte om vi kommer att ha ett pyre hos oss nästa gång jag träffar Journalistinnan, Chloë eller Lärarinnan. Jag undrar hur det kommer att kännas då.

2 kommentarer:

Tre stycken sa...

Åh, så spännande! Jag har inte riktigt fattat att det är så nära, fast jag faktiskt tittar på den där räknaren varje gång jag är inne här. Åhh!

30-nånting sa...

Tre stycken, för mig, som gärna vill planera och ha koll på läget, känns det lite märkligt att det kan hända precis när som helst. Märkligt - men jag tror att det är bra för mig!